En ny medarbetare presenterar sig

Jag heter Elisabeth Widmark och är ny medarbetare här på Lärstöd. Jag kommer att vikariera för Jörgen Mähler som webbibliotekarie nu i höst. Mina arbetsuppgifter kommer att vara ungefär 50 procent på lärstöd och 50 procent som bibliotekarie på Räddningsverkets bibliotek på Sandö. Det här är faktiskt min tredje vecka på jobbet och jag börjar sakta men säkert introduceras in i mina arbetsuppgifter. Det är mycket nytt att lära sig, men det känns bara roligt! Jag håller bland annat nu på att planera informations-biblioteksdelen på SMO distans. Ni som också brukar hänga i biblioteket på Sandö kommer säkert att träffa på mig nu i höst.

Kort om mig då; jag är 27 år, kommer ursprungligen från Skellefteå men har bott och pluggat i Umeå från 2003. Jag tog examen nu denna sommaren från biblioteks- och informationsvetenskapsprogrammet och nu blev det alltså en snabb flytt till Kramfors och jobbet på Sandö. Brukar tillbringa min fritid med lite träning (med betoning på lite), mycket dataspelande, filmtittande och lite teckning och oljemålning.

Vi ses!

/Elisabeth

Kommentera

