Vi besöker Revingeskolan

 Revingeskolan 

 

Torsdag och fredag denna vecka (v17) kommer jag (Håkan) att besöka Revingeskolan. Torsdag och fredag förmiddag skall jag hjälpa CuRSnet-ansvarig i Revinge med utbildning/information till lärare om bland annat CuRSnet och de nyheter som tillkom i samband med uppdatering till Fronter 81. Jag kommer också praktiskt att visa hur SMO-D använder sig av Adobe Connect i undervisningen.

 

Under eftermiddagen på torsdag har Revinge informationsträff med utbildningsansvariga från räddningstjänsten inom sitt upptagningsområde. Jag kommer då att informera om SMO-distansutbildningen och hur den är uppbyggd och genomförs.

 

Jag tar även tillfälle att möta manusförfattare, dvs de som svarar för faktainnehåll, som bidragit till SMO-distans utbildningen för att utvärdera och komplettera innehåll i kurserna. Givande dagar hoppas jag.

/Håkan

Kommentera

