Anpassa din idag-sida i CuRSnet

anpassa.jpg En ny funktion i CuRSnet introducerades i samband med senaste uppgraderingen heter informationscentral och du kan själv välja detta på din idag-sida. Längst ner till höger på din idag-sida finns ett val som heter Anpassa, välj det och du kan själv göra inställningar hur idag-sidan skall se ut. En funktion är alltså informationscentral vilken ger dig en översikt över de senaste objekten på idag-sidan.

infocentral.jpg
Här har jag valt fyra funktioner jag snabbt vill se, E-post, RSS feed, Diskussion samt arkiv. På bilden har jag aktiverat RSS feed och ser snabbt om det finns nya rubriker jag ej sett tidigare. Här har jag valt RSS från Lärstödsnytt så klart. En av fördelarna är att jag får plats med allt på skärmen utan att scrolla

Kommentera

